Страхові компанії, що одержали менш ніж 5 проц. ринку обов'язковим страхуванням цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПО), повинні будуть або продати свій портфель, або докупити недостатню частину, повідомляє прес-служба страхової компанії «Еталон» з посиланням на голову правління компанії Володимира ДОЦЕНКА.
За словами В.ДОЦЕНКА, страхова компанія, що має відповідну ліцензію Держфінпослуг і займається цим видом страхування, повинна обслуговувати не менш ніж 5 проц. ринку ОСЦПО для того, щоб нормально розвиватися, виконувати усі свої зобов'язання і зберігати нормальний рівень платоспроможності.
Як повідомив В.ДОЦЕНКО, страхування автогромадянської відповідальності потребує від страховиків системного походу, зокрема, створення і постійного розвитку системи продажу та обслуговування полісів протягом усього терміну їхньої дії, інформаційного і технічного асистансу, чіткого й оперативного регулювання збитків.
«Усе це вимагає значних витрат, величезних зусиль і постійного контролю, і навряд чи є можливим для компаній, що займають невелику частину ринку», — підкреслив глава компанії «Еталон».
Крім того, за його словами, компанія, що продала обмежену кількість полісів ОСЦПО, піддає значному ризику свою надійність і платоспроможність. «Про це свідчить міжнародна практика: компанії, що мають частку ринку менш ніж 5 проц., не можуть стабільно розвиватися і піддаються значному ризику банкрутства, наприклад, у випадку настання катастрофічних збитків по ОСЦПО з великим числом жертв чи поганою селекцією ризиків», — відзначив він.
При цьому, як підкреслив В. ДОЦЕНКО, такі компанії несуть ризики для інших надійніших та стабільніших страховиків, і, відповідно, збільшують своєю діяльністю системні ризики на страховому ринку.
«На ринку ОСЦПО дуже сильний принцип солідарної відповідальності компаній. І якщо хтось з учасників ринку проводить занадто ризиковану політику або не є платоспроможним, це загрожує крахом усі іншим», — підкреслив В.ДОЦЕНКО.
У зв'язку з цим, як вважає глава СК «Еталон», число компаній, що займаються обов'язковим страхуванням цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, повинне бути визначене відразу ж, як тільки стане можливим підрахувати їхню частку на цьому сегменті ринку.
Як раніше повідомлялося, СК «Еталон» має намір зайняти у 2005 році близько 8 проц. ринку ОСЦПО, продавши порядку 600 тис. полісів. До введення ОСЦПО з 1 січня 2005 року компанія продавала порядку 20 тис. полісів страхування автогромадянської відповідальності в рік.
Для активізації роботи на ринку страхування автовласників СК «Еталон» планує організувати близько 200 точок продажів у всіх обласних центрах і населених пунктах з населенням більш ніж 50 тис. чоловік. До того ж, «Еталон» співробітничає з одним з найбільших у країні банком «Аваль», реалізуючи страхові поліси через мережу його відділень по всій Україні.
СК «Еталон» має ліцензії на здійснення 14 обов'язкових і 16 добровільних видів страхування. Ліцензію ОСЦПО компанія одержала у середині січня в числі перших трьох українських компаній.
На сьогодні в Україні ліцензії на здійснення обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів мають 52 страхові компанії, зокрема чотири з них одержали ліцензії ОСЦПО минулого тижня.
Закон про ОСЦПО набрав сили 1 січня 2005 року. Перевірку наявності полісів в автовласників ДАІ почне з 1 квітня. Ліміти відповідальності за нанесення шкоди здоров'ю і майну третіх осіб складають відповідно 51 тис. грн. і 25,5 тис. грн., а середня ціна полісів — 230-250 грн. Вартість страхування залежить від типу транспортного засобу, території переважного використання транспортного засобу і стажу особи водія, відповідальність яких застрахована за договором.
Усього в Україні зареєстровано 8,8 млн. транспортних засобів, що дає можливість страховикам прогнозувати обсяг ринку ОСЦПО в 1-2 млрд. грн. у рік.