НОВИНИ КОМПАНІЇ

13 вересня 2011
Голова правління СК «Еталон» взяв участь у Круглому столі «Стратегія розвитку страхового ринку України»

Голова правління Страхової компанії «Еталон» Євгеній Бридун взяв участь у Круглому столі для керівників страхових компаній, присвяченому обговоренню стратегії розвитку страхового ринку України. Захід, організований редакцією Видавничого дому «Україна Бізнес», відбувся 7 вересня 2011 року в місті Києві.

Програмою Круглого столу було передбачено обговорення проблематики законодавчого забезпечення регулювання ринків фінансових послуг, законодавчих новацій в сфері страхування, а також загальної стратегії та програми розвитку страхового ринку. Свою точку зору з цих питань оприлюднили представники органів влади, контролюючих органів, галузевих об’єднань, а також страхової бізнес-еліти.

Голова правління «Страхової компанії «Еталон» Євгеній Бридун у своїй доповіді торкнувся чотирьох найгостріших питань, які наразі гальмують цивілізований розвиток страхового ринку України:

  1. Відсутність єдиної довгострокової стратегії фінансового та, зокрема, страхового ринку України.
  2. Фінансова стійкість і надійність страхових компаній.
  3. Робота об’єднань учасників страхового ринку.
  4. Взаємодія Держфінпослуг України зі страховиками. Виступ керівника однієї з провідних страхових компаній України викликав жвавий інтерес і підтримку присутніх на заході фахівців.


ТЕЗИ ДОПОВІДІ ГОЛОВИ ПРАВЛІННЯ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ
«ЕТАЛОН» ЄВГЕНІЯ БРИДУНА НА КРУГЛОМУ СТОЛІ
«СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ СТРАХОВОГО РИНКУ УКРАЇНИ».

1. Відсутність єдиної довгострокової стратегії фінансового та, зокрема, страхового ринку України.

В державі відсутні довгострокові стратегії розвитку, які б не змінювались впродовж 10-15 років, навіть при зміні політичної еліти. Наявні ж стратегії мають суто декларативний характер. Як наслідок, відсутні стратегії розвитку фінансового ринку, складовою частиною яких повинна бути стратегія розвитку страхового ринку України.

На сьогодні існує два розроблених документи: «Програма розвитку страхового ринку», розроблена Лігою страхових організацій України (ЛСОУ), а також «Стратегія розвитку страхового ринку», підготовлена учасниками Української федерації убезпечення (УФУ). Ці документи ініційовані членами об’єднань учасників страхового ринку, але не можуть бути реалізовані у зв‘язку з відсутністю консолідованого бачення органів державної влади (Міністерство фінансів України, Держфінпослуг України, НБУ тощо), наукових і освітніх кіл, світових організацій (представництва Світового Банку, ЄБРР та ін.), громадських організацій та учасників страхового ринку.

Як наслідок, ініціатором концепції стратегічного розвитку страхового ринку повинне виступити Міністерство фінансів України, яке розгляне стратегію розвитку страхового ринку в контексті загального розвитку фінансового ринку. Будь-яка ж стратегія, розроблена самостійно учасниками ринку, без участі Мінфіну та інших органів влади, приречена на провал.

2. Фінансова стійкість і надійність страхових компаній.

Проведений аналіз діяльності учасників страхового ринку, у тому числі членів МТСБУ та Ядерного страхового пулу, за останні три роки показує стійку тенденцію до зниження високоліквідних активів, підвищення токсичних активів та збільшення зобов‘язань страховиків. В перспективі можливе невиконання зобов‘язань перед страхувальниками, у зв‘язку з чим необхідно підвищити вимоги до фінансової стійкості та надійності страховиків, зокрема:

  • поступово підвищити вимоги до статутного фонду страховиків;
  • запровадити щоденну звітність страховиків за прикладом банківських установ;
  • підвищити прозорість фінансових показників та оприлюднювати фінансово-економічну інформацію на сайті регулятора;
  • поступове впровадження директив Європейської комісії в галузі контролю за платоспроможністю страхових компаній (Solvency II).

3. Робота об’єднань учасників страхового ринку.

Наразі в Україні наявні три об‘єднання учасників страхового ринку, а саме: Ліга страхових організацій України (ЛСОУ), Українська федерація убезпечення (УФУ) та Українська ассоціація страхового бізнесу (УАСБ), а це три апарати управління та адміністративні витрати на їх утримання, три бюджети, три сайти, три точки зору, а також близько 30 осіб персоналу.

На мою думку, необхідно консолідувати зусилля учасників страхового ринку України, в т.ч. на вирішення нагальних кадрових питань.

4. Взаємодія Держфінпослуг України зі страховиками.

Не витримує ніякої критики поточна робота Держфінпослуг, зокрема видача ліцензій на здійснення страхової діяльності. Так, 05.05.2011 р. СК «Еталон» подала Заяву про видачу ліцензії на здійснення обов’язкового страхування предмета іпотеки від ризиків випадкового знищення, випадкового пошкодження або псування (здійснюється відповідно до Порядку і правил обов’язкового страхування іпотеки від ризиків випадкового знищення, випадкового пошкодження або псування, затверджених Постановою КМУ від 06.04.11 № 358). 16.06. 2011р. Компанія отримала відповідь про наявність зауважень, зокрема, «Товариством не подано затверджені в установленому порядку правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу, що не відповідає вимогам абзацу тринадцятому п. 3.1. розділу 3 Ліцензійних умов» - тобто було подано не оригінал, а копію документу. Звертаю увагу, що за сім років перевірок СК «Еталон» не отримала жодного зауваження щодо забезпечення та здійснення операцій по фінансовому моніторингу. 29.07.2011 р. СК «Еталон» вдруге подала заяву на отримання ліцензії і 06.09.2011 р. отримала відмову з посиланням на знову ж таки формальні зауваження.

Згідно з положеннями Закону України «Про страхування», функцією Держфінпослуг є сприяння розвитку страхового ринку, в той час, як фактично діяльність держслужбовців зводиться до розведення паперової тяганини та гальмуванню будь-яких починань.

 

Архів

2011

Інформаційний центр:
0 800 305 800
(цілодобово, безкоштовно по Україні
з мобільних та стаціонарних телефонів)
тел.: (044) 392-03-16

Адреса для листування: м. Київ, 03067, а/с № 12

Місцезнаходження:
03057, м.Київ, вулиця Дегтярівская, будинок 33-Б, 2 під'їзд
(місцезнаходження за КОАТУУ: 8039100000)

Центр врегулювання збитків
02660, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 11, корпус А, оф. 218

Електронна пошта: info@etalon.ua